در کلیسای ایرانیان شمال لندن ما ایمان داریم:
[custom_list]
- به الهامی بودن و خطا ناپذیری کتابمقدس و آن را بالاترین مرجع در کلیه مسائل مربوط به ایمان و رفتار میدانیم (دوم تیموتاووس ۳: ۱۶؛ عبرانیان ۴: ۱۲؛ دوم پطرس ۱: ۲۱؛ یوحنا ۱۰: ۳۵؛ متی ۵: ۱۷ و ۱۸).
- به خدای واحد حقیقی، تثلیث اقدس؛ پدر، پسر، و روحالقدس، که هر یک شخصی متمایز از دیگری ولی در ذات یکی هستند؛ هر یک حقیقتاً خدای کامل، لیکن نه سه بلکه یک خدا (تثنیه ۶: ۴؛ اشعیا ۴۳: ۱۰و۱۱؛ متی ۲۸: ۱۹؛ لوقا ۳: ۲۲).
- به الوهیت و بشریت کامل خداوندمان عیسی مسیح، به تولد او از باکره، به زندگی عاری از گناه او، به معجزاتش، به پیام و تعالیمش، به مرگ او بعنوان جایگزین ما و کفارۀ گناه، به قیامت بدنی او در روز سوم، به صعود او به آسمان بدست راست پدر، و به آمدن ثانوی و آشکار او به این جهان در قدرت و جلال (متی ۱: ۲۳؛ لوقا ۱: ۳۵؛ اول پطرس ۲: ۲۲؛ عبرانیان ۴: ۱۵؛ متی ۱۱: ۵؛ یوحنا ۱۰: ۱۸؛ اول قرنتیان ۱۵: ۳و۴و۲۰؛ مرقس ۱۶: ۱۹؛ اعمال ۱: ۹و۱۱).
- به عالمگیر و همگانی بودن گناه و عِصیان نسل بشر سقوطکرده، که باعث گردیده وی مورد غضب خدا قرار گیرد و به مجازات ابدی محکوم شود (پیدایش ۳: ۶؛ رومیان ۱: ۱۸؛ ۵: ۱۲-۱۹).
- به نجات و رستگاری از گناه ، مجازات و قدرت آن، که تنها از طریق قربانی عیسی مسیح، پسر مجسم خدا به عنوان جانشین برای انسان خطاکار فراهم میگردد. (متی ۲۰: ۲۸؛ ۲۶: ۲۸؛ اول پطرس ۳: ۱۸؛ اعمال ۴: ۱۲؛ یوحنا ۱: ۱۴؛ کولسیان ۲: ۱۹).
- به ضرورت توبه از گناه و سرسپُردگی شخصی نسبت به عیسی مسیح بعنوان «خداوند و نجاتدهنده« ، که از طریق آن، کار نجاتبخش مسیح در مرگ و قیام از مردگان، در زندگی ما تحقق مییابد (یوحنا ۱۶: ۸-۱۱؛ اول قرنتیان ۱۲: ۳).
- به کار روحالقدس که ذهن ما را روشن میسازد، به ما تولد تازه میبخشد، در ما ساکن میشود، تقدیسمان میکند و به ما قدرت میبخشد. و به اینکه تمام ایمانداران بر طبق اعمال ۲: ۳۸-۳۹ میتوانند از پری روحالقدس برخوردار شوند. این پری در ثمره و عطایای مختلف روح جلوهگر میشود. همچنین معتقدیم که این پری را باید بهطور مداوم تجربه کرد، و زندگی در روح را باید بطور مؤثر در عمل پیاده نمود. اینکار باعث میشود بتوانیم با قدرت شهادت دهیم، خدمت کنیم، دعوت خود را به انجام رسانیم و برای جلال مسیح زندگی مقدسی داشته باشیم (یوحنا ۳: ۶-۸؛ اول قرنتیان ۱۲-۱۴؛ افسسیان ۴: ۱۱-۱۳؛ غلاطیان ۵: ۲۲-۲۵؛ اعمال ۱: ۸).
- به اینکه هر ایمانداری که از روح مولود شده است، عضوی از کلیسای جامع است که بدن و عروس مسیح میباشد و خدا بواسطه روح خود در آن ساکن است. همچنین اینکه هر ایماندار باید عضو یک کلیسای محلی باشد. کلیسا مطابق فرمان مسیح باید انجیل را در سراسر عالم موعظه کند و بدن مسیح را بنا نماید (اول پطرس ۲: ۹؛ افسسیان ۱: ۲۲-۲۳؛ ۲: ۲۲؛ ۴: ۱۱-۱۳؛ عبرانیان ۱۰: ۲۵؛ متی ۲۸: ۱۹و۲۰).
- به کهانت همه ایمانداران، بگونهای که کار خدمت تنها محدود به چند رهبر نیست، بلکه تمام اعضای بدن مسیح در آن سهیم هستند زیرا همه از طریق روحالقدس به حضور خدا دسترسی دارند و میتوانند نقشه و اراده او را تشخیص دهند، و همان روح به آنان عطایای مختلف برای کار خدمت ارزانی داشته است (رومیان ۱۲: ۳ تا ۸ ؛ اول قرنتیان ۱۲). با این وجود کلیسا اذعان میدارد که خدا به کلیسا رهبرانی عطا کرده است که کارشان تجهیز تمامی مقدسین به جهت کار خدمت برای بنای بدن مسیح است (افسسیان ۴: ۱۱ تا ۱۲)؛ رهبرانی که با سرمشق بودن، خدمت و عطایای خود، قوم خدا را رهبری میکنند.
- به قیامت مردگان، هم نجات یافتگان و هم گمشدگان، یکی برای حیات ابدی و دیگری برای مجازات ابدی. (مکاشفه ۲۰: ۱۰-۱۵؛ متی ۲۵: ۳۱-۴۶).
- به تعمید در آب، که نشاندهندۀ اطاعت شاگردگونه و شهادت در مورد ایمان شخصی ما به مسیح است (متی ۲۸: ۱۹؛ رومیان ۶: ۳-۵؛ کولسیان ۲: ۱۲). عمل تعمید در کلیسای ایرانیان شمال لندن بصورت فرو بردن کامل بدن در آب اجرا میشود.
- به آیین مقدس عشاء ربانی بعنوان عمل متحد کلیسا در شراکت با مسیح و یادآوری دائمی مرگش بر روی صلیب برای کفاره گناهان ما (لوقا ۲۲: ۱۹و۲۰؛ اول قرنتیان ۱۱: ۲۳-۲۶).
[/custom_list]
آمین